älgar&kompisar.

Skrivet 2008-05-18 @ 09:32:01
jag är uppe såhär tidigt för att jag vaknade halv nio. tänkte ungefär såhär "nej nu tusan måste jag göra matte"  ehm, ja. sen låg jag i sängen och försökte tänka. det gick väl ganska bra. får väl se om svaren är rätt bara. sen tänkte jag gå till pappa och be han hjälpa mig. men så skulle han i väg till jobbet. fortsatte sen ändå. sen lite senare tog det stopp. men jag har pluggat matte ett tag nu iallfall :) lite stolt. Har massor att göra. vissa saker kan jag inte ens göra. så :/  får väl skita i det denna gången och fixa allting nästa gång vi har.  jag hatar att ha den där paniken inom mig.

iallfall.

iförr går var jag ute vid 10 tiden. hör ett jättebrak nere i skogen. och vad står inte där? JO, en älg. jag hoppade upp i lyften och ringde i panik till josefin. sen började jag snabbt gå tillbaks. sen fick jag en däng i huvudet eller någonting. för helt plötsligt började jag gå tillbaka mot den. (det var nog det modigaste, försökte väl övervinna min rädsla, omedvetet) jag stannade, vilket älgen också gjorde. sen stod vi där och tittade på varandra i flera sekunder. sen började den springa, och jag som typ var i chock eller någonting, trodde att den började springa mot mig!!  Så jag började spring gå hemåt. när jag såg att älgen sprang åt andra hållet. fast jag forsätte gå hemåt, men josefin i andra änden linjen.
jag är iallfall livsrädd för dom dära älgarna.  ibland börjar jag tillochmed skaka. det är inte mysigt! 

det roliga var iallfall att mamma sa till mig igår " men det var kanske sista gången på ungefär 5 år, du ser en älg igen"
senare den dagen, skulle hon köra mig till bussen. då på precis samma ställe, står det TVÅ stycken älgar istället. jag skriker till, sen börjar vi skratta.  Jag tror nog faktiskt inte att jag vågar gå på den vägen själv igen. iallfall inte utan att vara jätterädd.

_____________

igår var jag hemma hos julia med emelie och josefin :) vi är så trevliga.
åkte busen själv först till julia. där vi först tog massa kort. sen tog batterierna slut. (måste förresten blivit massa snygga!) sedan gick vi tillbaks in. fixade lite mat, satte oss vid soffan och tven och skratta massa! jag hade massa skrattanfall hela tiden. jag skrattade själv flera gånger. haha ibland kan jag väl bli sån:)  oftast väldigt skrattig av mig. ni kan ju undra va lärarna tycker om det :)
ja, precis innan maten kom emelie. sen åt vi samtidigt som vi kolla tv. sen gick tiden jättefort. och vi gick ut och spelade fotboll. hahah, vi är så bra på det :) men vi hade väldigt kul! sen ropa och skrek vi, för vi kunde höra vårat eko. och då brast alla i skratt igen :)  ni är goa tjejer, fast väldigt krångliga ibland alltså <3

idag blir det slapp, mera plugg :( , tv och annat sånt skönt bara. Har ju panik, men det kommer ordna sig. annars får jag väl bara ta det som det kommer. jag kan inte göra så mycket mera ju. Jag kan ju skylla mig själv att jag inte har funderat på arbetet innan. Men just nu kan jag inte göra mera. får ta igen mig nästa gång vi får någonting lika dant. Jag vill bara att paniken ska släppa!


to broken to move on. 

Kommentarer
Postat av: T U R K Ä Ä N '

shit ;O
hade sprunigt där ifrån direkt xD

2008-05-18 @ 09:40:30
URL: http://turkjaevel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback